Gratulerer med dagen, min engel

Jeg ville ikke våkne idag. Men det gjorde jeg. Jeg ville ikke stå opp idag. Men det måtte jeg. Idag skulle du hatt 4 brunostkuler på bursdagskaka di, men det får vi aldri oppleve.

flokken10

Jeg skulle så indelig ønske at jeg kunne skrive at du idag skulle blitt 16 år. At vi levde i framtida og at din 16 årsdag var den første bursdagen vi måtte feire uten deg. Nei, jeg skulle ønske at du blei 100 år og at jeg aldri måtte oppleve det å miste deg. Men så godt er ikke livet, så rettferdig er ikke verden og så lykkelige skulle vi ikke få bli. For i dag må jeg skrive at du skulle blitt 4 år og det er vondt, urettferdig og helt uutholdelig.

enya14

Jeg har grua meg til denne dagen i flere uker. Vi gjør alltid noe ut av hundebursdager hos oss. Ekstra god tur, ekstra god mat, gaver, leker, fotoshoots… Men idag blir det bare smerte. Tenkte jeg.
Nå som dagen er her tenker jeg annerledes. For du ble født idag, for 4 år sida. Og det at du blei født er noe som skal feires, selv om du ikke er her mer. For at du kom til verden er en gave. Og de 3 åra vi fikk feire bursdagen din er noe å være takknemlig for. Vi fikk 3 år med tidenes hund, tidenes datter! Og de 3 åra er de beste i mitt liv. Jeg tar gjerne den smerten jeg har i hjertet nå, for den viser bare hvor høyt jeg elsker deg og hvor dype spor du satt i livet mitt. Og du vet så godt at du er helt spesiell for meg.

familien3

Kjære Enya! Gratulerer med 4 års dagen din.
Du vet jeg ville gitt mitt liv for å få feire dagen med deg.
Men her sitter jeg på jorda, mens du sitter i himmelen. Og vi får ikke feira dagen din som vi skulle. Heldigvis for oss sjelevenner er det sånn at vi allikevel kan være sammen idag, i hjertet, i sjelen og i kjærligheten vi deler. For du og jeg har noe spesielt. Du og jeg vi er uatskillelige, selv ved døden. Og selvom sorgen har rasert livet mitt og jeg bare er en liten del av den jenta jeg var, så vil jeg heller leve gjennom denne smerten enn å bytte vekk de tre åra med deg. For du ga meg uendelig med glede, mestring, trygghet og selvtillit. Nettopp på grunn av deg og styrken du ga meg er jeg rustet for å overleve tapet av deg. Takket være deg skal jeg en dag bli meg selv igjen. Min elskede stjerne, takk for at vi fikk feire 3 av dine bursdager sammen. Den fjerde og de som kommer skal vi feire på en helt anna måte, men de skal også bli fine. 18.februar skal bli en gledens dag resten av mitt liv, for den dagen blei min engel født. Så løp litt ekstra i himmelen idag, lek litt ekstra med vennene du har der, få litt ekstra massasje av englene og ta en ekstra tur innom hos meg så jeg får gitt deg en stor bursdagsnuss! Jeg er så takknemlig for 18.februar 2013 og det skal jeg fortsette å være. Takk for alt du er, alt du gjorde. Takk for DEG! Gratulerer med dagen, min engel.

enya

Leave a Reply

