All ære til Lykke

Årets siste agilitystevne fant sted i Stavanger 26. og 27.november. Før jeg glemmer det må jeg skryte av det nye underlaget i hallen der! Kjempebra!
Og ja, all ære til Lykke! Den siste tida har vi ikke fått trent så mye og treningene har vært sånn halvveis på grunn av mitt ødelagte fokus. Til tross for fraværende fører og egen sorg slo Lykke til for fullt denne helga. Vi hadde en feilfri runde i hopp klasse 3 og ellers fine løp med 5 eller 10 feil. Vi holdt oss sånn ca i topp 10 og det er vi veldig fornøyd med. Fokuset jeg klarte å holde var “ingen sikring! Bare løp” og ting vi har trent på viste seg å funke!

lykke

I august 2015 debuterte vi i Hopp 2 og i mars 2016 debuterte vi i Hopp 3. Enda kortere var turen innom Agility 2 der vi debuterte i januar 2016, for så å rykke opp til Agility 3 i mai 2016. Første del av året erobret Lykke 1.plassen i klasse 2 på agilitydb.no! Vi har virkelig hatt et kjempegøy år, med gode resultater, flotte turer rundt i landet og hygge med våre herlige agilityvenner. Vi kjører gjerne 9 timer for å delta på stevne og vi sover gjerne i telt på asfalt for å faktisk ha råd til turen. Når bilen kreperer på fjellet gjør det ikke så mye for det var jo på vei hjem fra stevne. Året krones med at Lykke får tittelen Årets Agilityhund i AOH! I tillegg ligger vi nå som nummer 49 i klasse 3 på agilitydb.no, noe som er veldig gøy for oss ferskinger!

Årets høydepunkt var absolutt Lag NM! Det var nervepirrende å være sistemann ut, da vi hadde en disk på laget og dermed var det opp til meg og Lykke om det skulle bli resultat på oss. Gulljenta mi slo til med feilfritt løp og 5.plassen var sikra!

Agility gir oss glede og mestring, opplevelser og venner. Vi elsker agility! Det hele starta med at jeg tilfeldigvis kom over et nybegynnerkurs. Vi gikk kurset, men skulle ikke fortsette å trene og ihvertfall ikke konkurrere. Så sånn gikk det!

jentene.jpg

Min herlige, snille, gode, morsomme Lykkeliten, du som alltid gir 110% og som er positiv uansett hvor dårlig jeg innimellom fører deg! Tusen millioner takk! Du er den beste følgesvenn. Det blir tungt for oss å reise rundt på stevner uten vår vakre maskot Enya, det vil alltid være en som mangler. Vi får gjøre vårt beste for å ære ho på agilitybanen og jeg vet at ho heier på oss. All ære til deg, Lykke, for at du klarer å få meg til å smile om dagen, for at du vet akkurat hva du skal gjøre for å få meg til å le og for at du er den jeg trenger mest i verden akkurat nå. Takk for den utrolig innsatsen du har gjort på banen i år, jeg er så stolt av deg!

Leave a Reply

